Utrinki iz mobilnosti

V okviru ERASMUSA obisk šol v Srbiji

Višje strokovne šole brez meja: nepozaben obisk v Srbiji

V sredo, 18. oktobra 2023, se je začel edinstven obisk ravnateljev in direktorjev višjih strokovnih šol iz Slovenije v Srbiji. Potovanje je bilo polno zanimivih srečanj, spoznavanja in izmenjave znanja med izobraževalnimi strokovnjaki iz obeh držav.

Prvi dan smo na Visoki šoli tehničnih študijev v Novem Sadu, kjer smo bili prisrčno sprejeti, predstavili slovenske višje strokovne šole študentom, osebju in Erasmus+ koordinatorjem. Ta čas smo izkoristili tudi za mreženje, izmenjavo informacij in izkušenj. Naslednji dan smo pot nadaljevali proti Beogradu. Udeležili smo se Konference akademij in višjih šol za strokovne študije Srbije, kjer smo dobili priložnost, da predstavimo slovenske višje šole direktorjem srbskih institucij. Sledilo je mreženje in ogled Palače Srbije. Popoldne smo izkoristili za obiske različnih akademij in višjih šol v Beogradu, kjer smo spoznavali njihove programe in pristope k izobraževanju. Obiskali smo Beograjsko akademijo poslovnih in umetniških strokovnih programov, ki pokriva področja kot so ekonomija, informatika, marketing, management, Akademijo strokovnih programov Beograd, ki pokriva področja medicine, turizma, hotelirstva, Akademijo tehničnih strokovnih študij, ki pokriva področja tehnike, prometa, oblikovanja ter Akademijo tehniških in umetniških strokovnih programov, ki pokriva področja elektrotehnike in računalništva, informacijske in komunikacijske tehnologije, gradbeništva, prometa, oblikovanja.

V soboto smo pred odhodom domov obiskali tudi 52. sejem Izobraževanja in izobraževalne opreme. Sejem traja celih deset dni in na njem Skupnost VSŠ predstavlja možnosti študija na slovenskih višjih strokovnih šolah.

Poročilo ERASMUS

Ponedeljek, 19. 9. 2022:
Po prihodu v mesto Šibenik smo si ogledali podjetje IMPOL d.d. v Šibeniku, kjer s proizvodnjo toplega in hladnega valjanja pridobivajo folije in pločevino. Spletni naslov: https://www.impol.si/

Torek, 20. 9. 2022:
Dopoldan je bil na sporedu obisk Uljare BILAJA. V oljarni nas je sprejel predsednik uprave, g. Ivica Miljak. Po predstavitvi procesa proizvodnje si ogledamo tehnologijo pridobivanja olivnega olja. Spletni naslov: https://bilaja.hr/kontakt/
Po ogledu oljarne smo pot nadaljevali proti Trogirju ter si ogledali znamenitosti v mestu.
Zvečer obiskali floto mednarodnega projekta Mirno morje z 90 plovili.

Sreda, 21. 9. 2022:
Ob 9h smo obiskali šolo, Fakulteta za elektrotehniko, strojegradnjo i brodogradnjo (ga. Mirjana Simunic). Dekan nam predstavi programe, problematiko vpisa, oris šole,…
Po kosilu smo se podali na otok Hvar, ki je eden izmed najbolj obiskanih otokov Dalmacije. S svojimi hoteli je primer dobre prakse v turizmu in gospodarstvu.

Četrtek, 22. 9. 2022:
Po ogledu mesta Split, smo se podali na pot proti domu.

Strokovna ekskurzija ERASMUS + Bilbao, Španija, 14. – 18. 5. 2022

Strokovne ekskurzije ERASMUS + so se udeležili naslednji predavatelji: mag. Darja Harb, mag. Diana Oblak, mag Sabina Herle, Anton Hanželič in Andreja Markač Hleb.

Strokovna ekskurzija je obsegala:

• Strokovni ogled podjetja CMZ company, Seuner Fabricados.
  • Ogled in predstavitev integriranega šolskega centra Zornotza.
  • Obisk in predstavitev izobraževalnega programa šole Escuela Agraria Derio.
  • Obisk inseminacijskega centra – Artificial Insemination Center.
  • Obisk in predstavitev šolskega centra za poklicno usposabljanje – Centre integrado de Formacion Profesiona.
  • Organiziran ogled Bilbaa.

Strokovni program ekskurzije  je predavatelje navdušil s predstavitvami šol in njihovih programov.
Predavatelji pozitivno ocenjujejo praktično usposabljanje na šolah. Šole so kakovostno opremljene za praktičen pouk in usposabljanje za delo.

V pogovorih so ugotovili, da se tako kot pri nas tudi srečujejo s pomanjkanjem strokovnega kadra in delovne sile s tega področja.

Strokovna ekskurzija je  predstavljala širitev pedagoškega obzorja. V tej širini pedagoškega okolja se znamo tako lažje umestiti in prepoznati naša prednosti in področja, ki jih želimo še izboljšati.

Utrinek iz Erasmus prakse v tujini
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE V PODJETJU PMS

Smo študentje Višje strokovne šole na Ptuju, ŠC Ptuj,  smer Mehatronika  Od 3.8.2020  dalje smo opravljali  praktično izobraževanje preko programa Erasmus v Avstriji v podjetju PMS elektro- und automationstechnik gmbh. V desetih tednih smo spoznali vsa področja,  s katerimi se podjetje ukvarja. Področja so bila  naslednja: programiranje, proizvodnja in montaža. Na vsakem področju smo nekaj tednov preživeli in poskusili  pridobiti čim več znanja. Prav tako nam je izobraževanje v Avstriji omogočilo, da smo odnesli ogromno znanja iz nemškega jezika.

Izobraževanje preko Erasmus programa je bilo zelo poučno za  pridobivanje znanje  iz naše stroke kot tudi za življenje nasploh.  Zaradi dobre izkušnje smo se prav tako vsi trije odločili, da bomo še nadgradili naše znanje in nadaljevali šolanje.

Utrinki iz prakse Erasmus+
Kmetija Lisl Miklav Avstrija

Utrinki s praktičnega izobraževanja v tujini, študentke programa UPK, Katje Petrovič:

“Počasi se moja praksa zaključuje. Doživela sem res nepozabne trenutke, spoznala super ljudi Bilo je res ogromno dela, tako da sem sedaj bolj utrjena, psihično in tudi fizično.

V ponedeljek so bili na obisku v Avstriji tudi moji starši. Bila sta zelo presenečena nad kmetijo in okolico, saj si nista predstavljala takšnih strmin. Zdaj tudi vidita da sem naredila zelo velik korak, da sem odšla tako daleč na popolnoma drugačno kmetijo kot je naša.

Zahvaljujem se tudi vam, da ste mi omogočili to neverjetno življenjsko izkušnjo. Brez vaše vzpodbude in optimizma, ne bi doživela tega in se toliko novega naučila” .

Erasmus+
Ogled ladjedelnice Brodosplit

Naših pet predavateljev skupaj s hrvaškimi študenti ekonomije na ogledu ladjedelnice Brodosplit.

Obiskali smo Fakulteto za elektrotehniko, strojništvo in ladjedelništvo v Splitu ter ladjedelnico Brodosplit. Namen obiska in cilji so bili: vzpostavitev novih stikov in sodelovanja, spoznati šolski sistem in način dela fakultete, pridobivanje znanja in specifičnega strokovnega znanja iz dobrih praks v tujini in medsebojna primerjava, povečanje kakovosti in števila mobilnosti študentov in osebja, izboljšanje znanja o družbenih in kulturnih razmerah.

20. 5. 2019:
Ogled naselja Radoboj, ki je znano po arheoloških najdbah, med drugim okamnine vinske trte, stare več kot 12 milijonov let; ogled starega mestnega jedra in znamenitosti v Zadru, morskih orgel in spomenika soncu; vožnja po jadranski magistrali in ogled znamenitosti in dogodkov ob poti (festival češenj in jagod).

21. 5. 2019:
Obisk Fakultete za elektrotehniko, strojništvo in ladjedelništvo; sestanek s koordinatorico Erasmus+ v Splitu, pogovor s prodekanom, ogled prostorov in predstavitev razvojnega dela študentov v laboratorijih.

22. 5. 2019:
Ogled ladjedelnice Brodosplit, predstavitev zgodovine podjetja in procesov, ogled celotnega proizvodnega procesa od pločevine do nameščanja notranje opreme.

23. 5. 2019:
Ogled pristanišča, starega mestnega jedra, stadiona.

Vtisi iz Erasmus+ prakse

“Erasmus+ je odlična izkušnja in jo toplo priporočam vsem, ki imajo to možnost. Sama sem bila dva meseca in pol na praktičnem izobraževanju v Nemčiji, kar pa mi je prineslo veliko novih in različnih izkušenj. Na delovnem področju sem pridobila ogromno novih znanj. Izpopolnila sem svoje znanje tujega jezika, ter ogromno naredila na svoji osebnostni rasti. Sodelovala sem tudi z ljudmi različnih nacionalnosti, kar pa mi je prineslo zelo različne poglede na življenje in širši pogled na Svet. Seveda pa tudi zabave ni manjkalo.”